Cara Gampang Menyiapkan Karipap Pusing, Sempurna

Lenora Long   21/07/2020 23:22

Karipap Pusing
Karipap Pusing

Lagi mencari inspirasi resep karipap pusing yang unik? Cara membuatnya memang susah-susah gampang. Kalau salah mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal karipap pusing yang enak harusnya sih punya aroma dan cita rasa yang bisa memancing selera kita.

Resepi karipap pusing ini mencabar dengan teknik yang dikenakan pada doh. Sungguh enak dimakan pada waktu minum. Resep tips dan trik cara buat karipap pusing dapat juga dilihat pada blog sobat dapur link dibawah ini : https Nah kali ini sobat dapur mau kasih resep dan cara buat karipap pusing atau curry puff pastry.

Banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari karipap pusing, mulai dari jenis bahan, kedua pemilihan bahan segar hingga cara mengolah dan menyajikannya. Tak perlu pusing jika mau menyiapkan karipap pusing enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini dapat jadi sajian istimewa.

Di bawah ini ada beberapa tips dan trik praktis yang dapat diterapkan untuk mengolah karipap pusing yang siap dikreasikan. Anda bisa membuat Karipap Pusing memakai 18 jenis bahan dan 7 langkah pembuatan. Berikut ini cara dalam menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan dalam pembuatan Karipap Pusing:
  1. Ambil Bahan A :
  2. Sediakan 125 gram tepung cakra
  3. Sediakan 75 gram margarine
  4. Sediakan Bahan B ;
  5. Siapkan 375 gram tepung cakra
  6. Siapkan 25 gram gula pasir
  7. Siapkan 1/2 sdt garam
  8. Ambil 40 ml minyak
  9. Siapkan 150 ml air dingin
  10. Gunakan Isian :
  11. Sediakan 200 gram wortel pot dadu
  12. Sediakan 200 gram kentang pot dadu
  13. Ambil 250 ayam rebus pot dadu
  14. Gunakan 1 saset masako
  15. Sediakan 3 sdt gula pasir
  16. Siapkan 1/2 bungkus bumbu sup racik
  17. Sediakan 2 sdm tepung terigu + 1sdt maizena…beri air secukupnya.
  18. Sediakan 2 daun bawang

Spiral Curry Puffs, also known as Karipap Pusing (螺旋咖喱角) are a tasty and favourite Asian snack especially in Malaysia and Singapore. They are quite similar to the western puff or pies except that for..(FRIED & BAKED) Karipap Pusing Rangup dan Sedap Confirm Jadi Karipap Pusing yang rangup dengan inti kentang yang sangat sedap! Cara mudah untuk buat Karipap Pusing secara homemade. Banyak tak banyak dan lebgkap dengan resipi step by step.

Cara membuat Karipap Pusing:
  1. Masak isian…tumis daun bawang wortel..sampai matang masukan ayam yg sdh dpot2 masukan kentang dan bumbu tes rasa sisihkan
  2. Campur bahan A jadi 1 lalu bagi menjadi 4 bagian yg sama…
  3. Campur bahan B lalu bagi menJadi 4 bagian
  4. Pipihkan bahan B lalu taruh bahan A ditengah…bulatkan diamkan sampai 15 menit
  5. Lalu amBil 1 bulatan…pipihkan seperti gambar…llau lipat seperti amplop…gilas lagi memanjang lalu gulung
  6. Lalu pot menjadi 5 bagian gilas lalu isi dengan isoan…lalu cubit seperti buat pastel
  7. Pilin semua pastel sampai habis lalu goreng

Makan panas-panas uih…sebiji memang tak cukup. Karipap Pusing rangup dan sedap confirm jadi ini adalah resepi karipap pusing yang sangat Video ini adalah mengenai Karipap Pusing. Resepi karipap yang mempunyai struktur berpusing ini boleh. Karipap pusing Lani's kurang berminyak dan resepi yang tersendiri paling sedap dari yang anda pernah makan sebelum ini. Pilihan terbaik waktu makan santai anda!

Bagaimana? Mudah bukan? Itulah cara menyiapkan karipap pusing yang bisa Anda praktikkan di rumah. Selamat mencoba!

©2020 Kreasi Masakan - All Rights Reserved