Langkah Mudah untuk Menyiapkan Karipap pusing yang Bikin Ngiler

Claudia Burns   20/09/2020 09:38

Karipap pusing
Karipap pusing

Sedang mencari ide resep karipap pusing yang unik? Cara menyiapkannya memang susah-susah gampang. Jika salah mengolah maka hasilnya akan hambar dan justru cenderung tidak enak. Padahal karipap pusing yang enak harusnya sih mempunyai aroma dan cita rasa yang bisa memancing selera kita.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari karipap pusing, pertama dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, hingga cara membuat dan menghidangkannya. Tidak usah pusing kalau hendak menyiapkan karipap pusing yang enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini bisa menjadi sajian spesial.

Resepi karipap pusing ini mencabar dengan teknik yang dikenakan pada doh. Sungguh enak dimakan pada waktu minum. Resep tips dan trik cara buat karipap pusing dapat juga dilihat pada blog sobat dapur link dibawah ini : https Nah kali ini sobat dapur mau kasih resep dan cara buat karipap pusing atau curry puff pastry.

Nah, kali ini kita coba, yuk, siapkan karipap pusing sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini dapat memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda dapat membuat Karipap pusing memakai 9 bahan dan 7 tahap pembuatan. Berikut ini langkah-langkah dalam membuat hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang diperlukan untuk pembuatan Karipap pusing:
  1. Gunakan Dough minyak :
  2. Ambil tepung terigu Cakra
  3. Siapkan minyak goreng
  4. Ambil Garam
  5. Siapkan air
  6. Gunakan Bahan margarin
  7. Ambil tepung terigu cakra
  8. Gunakan mentega putih
  9. Gunakan margarin

Spiral Curry Puffs, also known as Karipap Pusing (螺旋咖喱角) are a tasty and favourite Asian snack especially in Malaysia and Singapore. They are quite similar to the western puff or pies except that for..(FRIED & BAKED) Karipap Pusing Rangup dan Sedap Confirm Jadi Karipap Pusing yang rangup dengan inti kentang yang sangat sedap! Cara mudah untuk buat Karipap Pusing secara homemade. Banyak tak banyak dan lebgkap dengan resipi step by step.

Langkah-langkah menyiapkan Karipap pusing:
  1. Campur bahan minyak,uleni hingga Kalis,klo di rasa masih kurang bisa di tambahkan sedikit minyak sayurnya yah.
  2. Campur bahan margarin,sama prosesnya uleni juga hingga semua bahan tercampur dan bisa di bentuk.
  3. Timbang adonan masing-masih beratnya 50 gr untuk bahan minyak, dan 25 gr untuk bahan margarin sisihkan.
  4. Ambil adonan minyak pipihkan. Letakkan adonan Margarin di tengah gulung. Lakukan hingga habis ya.
  5. Ambil adonan yg sudah di campur tadi pipihkan beri sedikit air agar bisa menempel.lipas sis Kanan kiri nya dan gulung kembali.
  6. Potong dan bagi 2 kemudian pipihkan lagi beri isian sayur (ada di resep) gulung dan bentuk ujungnya seperti pastel
  7. Panaskan minyak dan goreng jgn lupa di balik ya. Ini hasilnya karipap pusing.

Makan panas-panas uih…sebiji memang tak cukup. Karipap Pusing rangup dan sedap confirm jadi ini adalah resepi karipap pusing yang sangat Video ini adalah mengenai Karipap Pusing. Resepi karipap yang mempunyai struktur berpusing ini boleh. Karipap pusing Lani's kurang berminyak dan resepi yang tersendiri paling sedap dari yang anda pernah makan sebelum ini. Pilihan terbaik waktu makan santai anda!

Terima kasih telah menggunakan resep yang tim kami tampilkan di sini. Harapan kami, olahan Karipap pusing yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan makanan yang enak untuk keluarga/teman ataupun menjadi ide dalam berbisnis kuliner. Selamat mencoba!

©2020 Kreasi Masakan - All Rights Reserved