Resep ❤Vla Pudding Tanpa Telur Anti Gagal

Ella Owens   09/09/2020 11:04

❤Vla Pudding Tanpa Telur
❤Vla Pudding Tanpa Telur

Lagi mencari inspirasi resep ❤vla pudding tanpa telur yang unik? Cara menyiapkannya memang tidak susah dan tidak juga mudah. Kalau keliru mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan justru cenderung tidak enak. Padahal ❤vla pudding tanpa telur yang enak seharusnya mempunyai aroma dan cita rasa yang dapat memancing selera kita.

Lihat juga resep Puding Wortel Fla Vanila enak lainnya. Umumnya vla puding susu agar lebih gurih menggunakan telur, kali ini saya mencoba bikin gak pake telur. Tapi tak semua orang boleh makan puding karamel sebab ada yang alah dengan telur.

Banyak hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari ❤vla pudding tanpa telur, mulai dari jenis bahan, kedua pemilihan bahan segar sampai cara membuat dan menghidangkannya. Tak perlu pusing jika hendak menyiapkan ❤vla pudding tanpa telur enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini mampu menjadi sajian istimewa.

Berikut ini ada beberapa cara mudah dan praktis yang dapat diterapkan untuk mengolah ❤vla pudding tanpa telur yang siap dikreasikan. Anda dapat membuat ❤Vla Pudding Tanpa Telur menggunakan 4 bahan dan 5 tahap pembuatan. Berikut ini cara untuk menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang dibutuhkan untuk menyiapkan ❤Vla Pudding Tanpa Telur:
  1. Gunakan 300 ml susu cair
  2. Siapkan 50 gr gula pasir
  3. Ambil 1/2 sdt vanilu
  4. Sediakan 2 sdt / lebih, tepung maizena

Kalau dicuba juga, memang cari penyakit namanya. Bagi anda yang ada alahan tetapi teringin nak makan Puding Karamel, resipi Puding Karamel Tanpa Telur perkongsian saudari Mleisya Scarf Comel Sokmo ini boleh anda cuba. Time sekolah ni, stok makanan kenalah sentiasa ada kat umah ni. Pikir punya pikir.bolehlah kot wat puding karamel ni.

Langkah-langkah menyiapkan ❤Vla Pudding Tanpa Telur:
  1. Masukkan susu cair ke dalam panci
  2. Tuang gula pasir dan vanili aduk rata
  3. Masukkan tepung maizena, aduk rata lagi
  4. Masak di atas api sampai matang mendidih dan mengental
  5. Jika vla sudah matang tunggu sampai tidak panas lalu bisa digunakan untuk disiram di atas puding

Bila cakap pasal karamel ni.mesti ramai yang menggemari puding karamel kan. In case you all tadak stok telur, boleh dicuba resepi ni Puding Karamel. Makan sejuk-sejuk di musim cuaca panas begini, memang nikmati. Bagi yang nak makan manisan ini tapi 'takut' dengan jumlah telur yang digunakan, bolehlah cuba resipi Puding Karamel yang tak guna telur perkongsian saudari Mariana Zainal ni. Hai semuanya. ☺️ Kali ini aku mau berbagi resep Fla Susu Vanila Tanpa Kuning Telur yg enak dan gampang buatnya.

Bagaimana? Mudah bukan? Itulah cara menyiapkan ❤vla pudding tanpa telur yang bisa Anda praktikkan di rumah. Selamat mencoba!

©2020 Kreasi Masakan - All Rights Reserved