Bagaimana Membuat Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan Anti Gagal

Esther Moss   19/10/2020 09:20

Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan
Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan

Lagi mencari inspirasi resep puding buah berendam ab #bikinramadanberkesan yang unik? Cara membuatnya memang tidak susah dan tidak juga mudah. Kalau salah mengolah maka hasilnya akan hambar dan justru cenderung tidak enak. Padahal puding buah berendam ab #bikinramadanberkesan yang enak selayaknya memiliki aroma dan cita rasa yang bisa memancing selera kita.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari puding buah berendam ab #bikinramadanberkesan, pertama dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar, sampai cara mengolah dan menyajikannya. Tak perlu pusing jika ingin menyiapkan puding buah berendam ab #bikinramadanberkesan yang enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini bisa menjadi suguhan istimewa.

Resep Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan. Biasanya, kulit melon hanya terbuang di tempat sampah. Nah, kali ini, Aku fungsikan untuk tempat puding.

Nah, kali ini kita coba, yuk, kreasikan puding buah berendam ab #bikinramadanberkesan sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, hidangan ini bisa memberi manfaat untuk membantu menjaga kesehatan tubuhmu sekeluarga. Anda dapat menyiapkan Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan memakai 8 jenis bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini langkah-langkah dalam menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan untuk menyiapkan Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan:
  1. Siapkan 1 bungkus nutrijell rasa lychee
  2. Sediakan 10 sdm gula pasir
  3. Ambil 1 buah tomat merah
  4. Ambil 10 butir anggur merah
  5. Gunakan 1 buah timun
  6. Gunakan 1/2 butir melon kuning manis
  7. Gunakan 1 buah jeruk
  8. Siapkan 700 ml air mineral

Potong puding kastad td mengikut bentuk yg disukai. Masukkan dlm mangkuk Tambahkan buah-buahan dlm tin, nata de coco, jelly ( ikut suka berapa bnyk nk letak ) Tambah kuah pd mangkuk yg berisi puding dan hiasan Sedia dinikmati. Best makan kalau baru keluar dr peti ais.sejuk jer Serious sangat sedap kuih badak berendam saya hari ini. Sangat sedap dengan rasa lemak lemak masin santan dan manis inti kelapa.

Cara membuat Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan:
  1. Siapkan panci, isi dengan bubuk agar, gula, dan air. Aduk dan didihkan
  2. Bersihkan dan potong buah sesuai selera.
  3. Masukkan buah dalam kulit melon yang telah dikerok buahnya.
  4. Tuangkan nutrijell yang telah mendidih. Dinginkan.
  5. Potong sesuai selera. Segar dan enak. Coba yuks!!

Walaupun telah beberapa kali menyediakan kuih badak berendam sebelum ini, kuih badak yang saya sediakan hari ini yang terasa sangat sedap. KUIH Badak Berendam ini kalau bukan bulan puasa, agak susah nak cari. Kuih ini juga antara kegemaran ramai. Mana tahu ada yang teringin, Sinar Plus kongsikan resipi mudah yang anda boleh cuba buat sendiri di rumah. Kaedah masaknya sama seperti buah melaka.

Terima kasih telah membaca resep yang kami tampilkan di halaman ini. Besar harapan kami, olahan Puding Buah Berendam AB #BikinRamadanBerkesan yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan makanan yang sedap untuk keluarga/teman maupun menjadi ide untuk berjualan makanan. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!

©2020 Kreasi Masakan - All Rights Reserved