Cara Gampang Menyiapkan Puding Buah #prsekolah Anti Gagal

Francis McLaughlin   17/10/2020 01:08

Puding Buah #prsekolah
Puding Buah #prsekolah

Anda sedang mencari inspirasi resep puding buah #prsekolah yang unik? Cara membuatnya memang tidak susah dan tidak juga mudah. Kalau salah mengolah maka hasilnya akan hambar dan justru cenderung tidak enak. Padahal puding buah #prsekolah yang enak selayaknya punya aroma dan cita rasa yang mampu memancing selera kita.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak mempengaruhi kualitas rasa dari puding buah #prsekolah, pertama dari jenis bahan, selanjutnya pemilihan bahan segar, sampai cara membuat dan menghidangkannya. Tak perlu pusing jika hendak menyiapkan puding buah #prsekolah enak di mana pun anda berada, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini mampu menjadi sajian istimewa.

Puding Buah dalam Gelas Mau membuat sesuatu yang segar dengan bahan buah jeruk, strawberi dan semangka tapi yang praktis saja. Hal ini dikarenakan puding buah memiliki rasa yang lebih segar dan tidak membuat penikmatnya bosan. Nah daripada beli, mendingan kamu coba buat sendiri.

Nah, kali ini kita coba, yuk, siapkan puding buah #prsekolah sendiri di rumah. Tetap dengan bahan yang sederhana, sajian ini dapat memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda dapat membuat Puding Buah #prsekolah memakai 5 jenis bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini langkah-langkah untuk menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan untuk pembuatan Puding Buah #prsekolah:
  1. Ambil 2 bungkus nutrijel leci
  2. Ambil 2 saset skm
  3. Ambil Secukupnya gula
  4. Sediakan Air menurut takaran
  5. Ambil Buah untuk hiasan

Puding ini sedap dimakan sejuk jadi kena buat awal awal dan simpan dalam peti sejuk sebelum dimakan. Beginilah puding buah naga bila dah potong, anak-anak dah ready kat depan tv. Resepi puding buah naga susu yang dikongsikan Puan Nurhayati Abd Malek ini rupanya senang sangat nak buat dan hasilnya juga sangat menyelerakan ditambah dengan warnanya yang cantik memukau. Ia telah disunting dan diterbitkan semula dengan kebenaran.

Cara menyiapkan Puding Buah #prsekolah:
  1. Masak 1bungkus agar, campur dg susu, gula koreksi manisnya
  2. Tuang dalam cetakan(me aluminium voil) biarkan dingin
  3. Tata buah" diatas agar
  4. Masak 1bungkus agar lagi dgn gula, biarjan uap agak berjurang
  5. Lalu tuang diatas buah, sajikan dingin lebih segar

Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut berkaitan resepi, boleh rujuk post asal beliau di SINI. Related Items: idea pencuci mulut, resepi agar-agar mudah, resepi puding buah. Puding akan terasa lebih lezat saat dihidangkan dingin. Selain jenis puding buah di atas, masih banyak buah-buahan lain yang bisa kamu buat jadi puding. Apapun jenis yang kamu pilih, puding buah adalah camilan sehat yang baik untuk kamu dan keluarga.

Terima kasih telah menggunakan resep yang tim kami tampilkan di halaman ini. Harapan kami, olahan Puding Buah #prsekolah yang mudah di atas dapat membantu Anda menyiapkan makanan yang enak untuk keluarga/teman maupun menjadi inspirasi dalam berbisnis kuliner. Selamat mencoba!

©2020 Kreasi Masakan - All Rights Reserved